Telefon  Kraków, ul. Mehoffera 6  +48 12 638 38 18   Telefon  Kraków, ul. Zachodnia 5/12a  +48 12 267 62 60   Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak korzystać z pomocy lekarzy specjalistów w dobie koronawirusa?

Wizyta 2

Z powodu pandemii koronawirusa szpitale i przychodnie starają się zapobiegać zakażeniom. Zapewniając jak najwyższy poziom bezpieczeństwa pacjentów, medyków i pielęgniarek, zostały wdrożone specjalne procedury. Przede wszystkim placówki starają się ograniczyć przyjmowanie pacjentów w placówkach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zarażenia COVID-19.

Telefoniczne konsultacje z lekarzami

Dużą część problemów pacjentów można rozwiązać telefonicznie. Podczas telekonsultacji lekarz może wystawić e – receptę, e – zwolnienie oraz skierowanie na badania. Po uzgodnieniu terminu oraz godziny rozmowy należy opłacić wizytę zdalną przelewem i wysłać potwierdzenie na adres mailowy. Lekarz kontaktuje się z pacjentem w ustalonym terminie. W przypadku stałych pacjentów, w systemie znajduje się ich pełna dokumentacja medyczna, co ułatwia konsultację. Podczas wywiadu lekarskiego przekazane zostają zalecenia odnośnie opisanego problemu. W przypadku wystawienia e – recepty, pacjent otrzymuje indywidualny kod, który wraz z numerem PESEL podaje w dowolnej aptece. Podczas telekomunikacji może odbywać się także omówienie wyników badań, które wcześniej dostępne są online.

Wizyta w placówce w dobie koronawirusa

Wizytę u lekarza należy uzgodnić poprzez telefoniczny opis problemu. Jeśli lekarz zdecyduje, że rzeczywiście konieczna jest wizyta w placówce, uzgodniony zostaje odpowiedni termin. Obecność pacjenta jest konieczna na przykład w celu przeprowadzenia badań analitycznych krwi, takich jak badania alergologiczne, w tym badania na obecność przeciwciał. Obecności pacjenta wymagają również wszelkie zabiegi przeprowadzane przez lekarza. Również w tym przypadku obowiązują zasady bezpieczeństwa. Konieczna jest dezynfekcja rąk oraz bezpieczny odstęp od innych pacjentów w poczekalni. Personel medyczny ma prawo zmierzyć pacjentowi temperaturę przed rozpoczęciem wizyty. Pacjenta obowiązuje szczerość i rozsądne podawanie informacji. W przypadku występowania objawów COVID – 19 lub kontaktu z osobą zarażoną nie można tych faktów ukrywać. Po przejściu koronawirusa należy przejść podstawowe badania, takie jak: morfologia, ekg i holter, które w wielu placówkach medycznych są oferowane pacjentom w korzystnych cenowo pakietach.