Prawa pacjenta

Prawa pacjenta

Prawa pacjenta

Pacjent ma prawo do: 

  1. Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
  2. Informacji o swoim stanie zdrowia.
  3. Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia.
  4. Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
  5. Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
  6. Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
  7. Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
  8. Zgłoszenia sprzeciwy wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
  9. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
  10. Opieki duszpasterskiej.
  11. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

 

W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl 

Bezpłatna infolinia – tel. 800 190 590 (czynna pn.-pt. 9:00 – 21:00)

Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Umów wizytę
pl_PLPL
en_GBEN pl_PLPL